Czym się zajmujemy

Historia

Od 2010 roku prowadzimy szkolenia i konsultacje w dziedzinie rozwoju osobistego. Początkowo skupiając się tylko na środowisku biznesowym, wyspecjalizowaliśmy się w tematyce budowania relacji. Zgodnie z naszym mottem: „Zbuduj relacje, a zbudujesz wszystko!” opracowaliśmy autorskie programy szkoleń i warsztatów.

W 2014 roku po raz pierwszy zaistnieliśmy w środowisku szkolnym. Szybko okazało się, że znaczna część naszej oferty, po drobnej modyfikacji, idealnie wpisuje się w zapotrzebowanie współczesnej szkoły. Rozumiejąc, jak ważnym elementem w efektywnej edukacji jest umiejętność budowania relacji między nauczycielem a uczniem i między nauczycielem a rodzicami, przygotowaliśmy specjalny program szkoleń dla rad pedagogicznych.

Aby zwiększyć potencjał naszej działalności, w 2020 roku powołaliśmy do życia Fundację Interdan Academy. Dzięki temu możemy współpracować z podmiotami, które dotychczas były dla nas niedostępne, jak również podjąć starania o dofinansowanie na realizację własnych projektów badawczych w środowisku szkolnym i akademickim.

Zespół

Fundacja Interdan Academy jest zarządzana przez: Danutę Trawińską - prezesa zarządu i Tomasza Trawińskiego - członka zarządu.

W skład naszego zespołu szkoleniowego wchodzą osoby posiadające profesjonalną i popartą odpowiednimi dyplomami i certyfikatami wiedzę z obszarów, których prowadzą swoje szkolenia. Są to przede wszystkim: psychologia wspomagania rozwoju, uczenie się, komunikacja, praca z ciałem i umysłem, ale również np. pierwsza pomoc.

Nasi trenerzy, co bardzo ważne, cały czas tę wiedzę pogłębiają, korzystając z licznych kontaktów z innymi psychologami, wykładowcami i nauczycielami w środowisku szkolnym i akademickim, jak również prowadząc własne projekty badawcze. Ta wiedza plus wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów, pozwala nam w sposób przystępny i atrakcyjny, przekazać dużo cennych informacji oraz praktycznych porad, które są bardzo pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą, jak również w relacjach między dorosłymi.

Potwierdzeniem jakości i przydatności naszych szkoleń mogą być rekomendacje dyrekcji szkół, w których mieliśmy okazję gościć, a także osobiste opinie nauczycieli – uczestników naszych szkoleń. Mamy też już bardzo liczną grupę klientów, z którymi nawiązaliśmy stałą współpracę, dzięki czemu regularnie gościmy tam z kolejnymi projektami.

Doświadczenie

Chcąc być jak najbliżej współczesnej szkoły i żeby móc lepiej poznać jej aktualne problemy i potrzeby, prowadzimy naukowe projekty badawcze zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli. Część z nich we współpracy ze środowiskiem akademickim, a część z własnej inicjatywy. Dotychczasowe wyniki ukierunkowały naszą ofertę na najbardziej potrzebne obecnie zagadnienia.

 

Cel

Celem naszej działalności jest szeroko rozumiany rozwój edukacji, oświaty, wychowania, nauki i kultury ze szczególnym ukierunkowaniem na:

  • kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli i innych osób związanych z systemem edukacji;
  • propagowanie edukacji w zakresie psychologii rozwoju człowieka, wychowania dzieci i młodzieży, budowania pozytywnych relacji;
  • inicjowanie i wspieranie innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie edukacji i wychowania;
  • upowszechnianie postaw nastawionych na aktywne współdziałanie wszystkich środowisk edukacyjnych i wychowawczych;
  • propagowanie krytycznego wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji;
  • świadczenie pomocy na rzecz inicjatyw w zakresie promocji nowoczesnych narzędzi i koncepcji edukacyjnych i wychowawczych;
  • tworzenie platformy umożliwiającej współpracę oraz wymianę doświadczeń osób związanych z oświatą i wychowaniem wprowadzających innowacje edukacyjne.

Prowadzimy też lekcje i warsztaty dla dzieci oraz szkolenia dla ich rodziców. To dla nas bardzo cenne doświadczenie, które nie tylko pozwala poznać potrzeby uczniów, ale też poszerza znacznie perspektywę postrzegania współczesnej szkoły przez dzieci, młodzież i rodziców. W ramach tego projektu uczymy również dorosłych, jak zbudować relacje ze swoimi dziećmi, aby stać się dla nich autorytetem i przyjacielem, i, aby dzięki temu, wychowywanie było świetną zabawą, a nie życiową udręką.