POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ ORGANIZOWANYCH PRZEZ FUNDACJĘ INTERDAN ACADEMY.
POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Postanowienia ogólne
Niniejszy dokument ma za zadanie stanowić zbiór wymogów, zasad i regulacji ochrony danych osobowych stosowanych w FUNDACJI INTERDAN ACADEMY. Określa on zasady przetwarzania danych osobowych osób korzystających z usług Fundacji i z nią współpracujących.
Administratoremzebranych danych osobowych jest FUNDACJA INTERDAN ACADEMY, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000858249, NIP 9532778851oraz REGON 387136870, zwana w dalszej części niniejszego dokumentu Administratorem. Nie wyznaczono Inspektora danych osobowych.
Siedziba Administratora znajduje się w Bydgoszcz przy ul. Zajęczej 10/37. Kontakt jest możliwy za pomocą tel. 602-789-119 lub e-mail: interdan.szkolenia@gmail.com
Administrator wykorzystuje zebrane od uczestników dane osobowe w związku z ich udziałem w organizowanych przez siebie i za swoim pośrednictwemszkoleniach, kursach, warsztatach i innych formach doskonalenia i współpracy.
Niniejsza Polityka ochrony danych osobowych jest zgodna z przepisamiRODO, czyli Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1).
Administrator na podstawie przepisów RODO odpowiada za wykorzystanie zebranych danych osobowych, uczestników organizowanych przez siebiekursów, szkoleń, warsztatów, konsultacji i innych form doskonalenia i współpracy, w sposób bezpieczny i zgodny z aktualnymi przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Definicje
- Administrator – Fundacja InterdanAcademy, KRS 0000858249, NIP9532778851oraz REGON 387136870
- Uczestnik – osoba biorąca udział w organizowanych przez Fundację InterdanAcademy lub za jej pośrednictwem szkoleniach, kursach, warsztatach i innych formach doskonalenia i współpracy, zarówno w formie stacjonarnej jak i online.
- Usługi – szkolenia, kursy, warsztaty, konsultacje i inne formy doskonalenia i współpracy Fundacji InterdanAcademy z jej klientami finansowane przez nich i/lub z funduszy pozyskanych w ramach projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej
- Cel oraz okres zbierania i przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe uzyskane od Uczestnika, są zbierane i przetwarzane przez Administratora za zgodą Uczestnika.
Dane osobowe uzyskane od Uczestnika, są zbierane i przetwarzane przez Administratorado czasu wycofania zgody na takie przetwarzanie, z wyłączeniemsytuacji, w których obowiązek przechowywania danych przez Administratora wynika z odrębnych przepisów, którym podlega z uwagi na prowadzoną działalność, jak np. obowiązek prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń (Dz.U.RP.2019.1045, art. 23 ust. 3) lub obowiązek przechowywania dokumentacji projektów realizowanych ze środków Unii Europejskiej (10 lat).
Administrator przetwarza dane osobowe uczestników w celu:
- prawidłowej realizacji swoich Usług
- spełnienia wymogów prawnych ciążących na Administratorze w związku z prowadzoną przez niego działalnością (Dz.U.UE.L.2016.119.1, art. 6 ust. 1a, b, c)
- stworzenia i utrzymywania bazy Uczestnikóww celach marketingowych i okolicznościowych
- wystawienia certyfikatów, zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych realizowanych przez i za pośrednictwem Administratora
- Zakres i formy zbierania i przetwarzania danych osobowych
W ramach swojej działalności Administrator gromadzi informacje dotyczące Uczestników, które są niezbędne do przeprowadzenia Usług oraz do wystawiania zaświadczeń i certyfikatów.
Są to podstawowe dane osobowe, służące do:
- kontaktu z Uczestnikami (również w celach marketingowych): imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, nazwa i adres zakładu pracy, pełniona funkcja w zakładzie pracy
- wystawienia zaświadczeń i certyfikatów udziału w szkoleniu lub warsztatach: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, nazwę i adres zakładu pracy (Dz.U.RP.2019.1045, art. 23 ust. 2 i 3)
- wystawienia zaświadczeń ukończenia kursu umożliwiającego uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych (Dz.U.2024.737, art. 117 ust. 1a pkt 5): imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, nr PESEL, nazwę i adres zakładu pracy (Dz.U.2019.652, art. 22 ust. 4)
Jeśli w trakcie uczestnictwa w szkoleniach zajdzie konieczność pozyskania dodatkowych danych osobowych lub konieczność wykorzystania posiadanych już przez Administratora danych osobowych w sposób inny niż opisany w niniejszym dokumencie, Administrator poprosi o zgodę na pozyskanie dodatkowych danych lub na wykorzystanie posiadanych danych w inny sposób i uzupełni niniejszy dokument o brakujące informacje.
- Dostęp do danych osobowych i ich przekazywanie
Dostęp do pełnych zebranych i przetwarzanych przez Administratora danych osobowych mają tylko osoby będące pracownikami Fundacji InterdanAcademy.
Dane niezbędne do kontaktu, czyli imię i nazwisko, nr telefonu, nazwa i adres zakładu pracy, pełniona funkcja w zakładzie pracy, są udostępniane osobom współpracującym z Administratorem i prowadzącym na jego zleceniedane szkolenie.
Jeżeli wyjątkowo, z uwagi na specyficzne okoliczności, zajdzie potrzeba przekazania niektórych danych osobowych osobom trzecim, Uczestnik zostanie o tym wcześniej powiadomiony i poproszony o wyrażenie na to zgody.
Administrator może przekazywać dane osobowe Uczestnikówrównież:
- podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usług doradczych, audytowych, prawnych, podatkowo-rachunkowych – wyłącznie w razie potrzeby uzasadnionej przepisami obowiązującego prawa;
- podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską – wyłącznie w zakresie i celu służącym do przekazania koniecznej korespondencji.
- Uprawnienia Uczestników, których dane są zbierane i przetwarzane
KażdyUczestnik, którego dane są zbierane i przetwarzane, ma prawo do:
- dostępu i wglądu do swoich danych osobowych
- sprostowania i poprawienia swoich danych osobowych
- usunięcia swoich danych osobowych
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Uczestnik może również złożyć wniosek do Administratora o przeniesienie swoich danych do innego administratora.
Podstawa prawna: Dz.U. L 119 z 4.5.2016, art. 15-21
Uczestnik może skorzystać z powyższych uprawnień wysyłając wiadomość elektroniczną na następujący adres
e-mail: interdanacademy@gmail.com.
W celu weryfikacji osoby wnioskującej Administratormoże prosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających na jej uwierzytelnienie.
- Zmiany w Polityce ochrony danych osobowych Uczestników
Jeśli w przyszłości Polityka ochrony danych osobowych ulegnie zmianom (np. aby spełnić zmieniające się wymagania narzucone przez instytucje zewnętrzne lub dostosować standardy do nowych obowiązujących lub do zmian wynikających z rozwoju technologii, Uczestnicyzostaną o tym poinformowani i w razie potrzeby będą mogli wnieść sprzeciw do dalszego zbierania i przetwarzania ich danych osobowych.
- Regulacje prawne
Przepisy o ochronie danych osobowych RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.U. UE – Seria L Nr 119 z 04.05.2016, str. 1. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.